Vrijwilligers

Speelweek Nieuwerbrug kan niet bestaan zonder alle fantastische vrijwilligers. Wij zijn daarom ook erg blij dat elk jaar er weer een groot aantal aanmeldingen zijn om er weer een leuke week van te maken! Voor de kinderen, maar ook voor de leiding is het elk jaar weer een drukke week. En wat te denken van alle overige vrijwilligers die zich inzetten om ook de speelweek elk jaar weer mogelijk te maken. Wij hebben ze nodig voor de bewaking, voor de Bonte Avond, voor de kantine, voor de toiletwagen, voor het inrichten van het feestterrein, voor het inrichten van de feesttent, voor het afbreken van het huttendorp, voor het schoonmaken van het terrein na afloop, voor het licht en het geluid, voor de nachtploeg op donderdag en ga zo maar door. Allemaal mensen die zich graag inzetten voor de kinderen van Nieuwerbrug. Mede door de inzet van alle vrijwilligers kan de speelweek weer een groot feest worden!

Verantwoordelijkheden

Vrijwilliger zijn voor de speelweek brengt ook een aantal verantwoordelijkheden met zich mee. Als je je hebt opgegeven als vrijwilliger of je gaat dat nog doen, dan is de volgende informatie belangrijk om te weten.

De organisatie van Speelweek Nieuwerbrug bestaat uit een grote groep vrijwilligers die zich gedurende het jaar inzetten voor de speelweek. Tijdens, maar zeker ook voor de speelweek wordt er alles aan gedaan om de speelweek weer tot een groot succes te maken. Ideeën zijn altijd van harte welkom! Twijfel vooral niet om tijdens de voorbereidingen of tijdens de week zeg ideeën of suggesties te delen met het bestuur!

Speelweekgroepen

Tijdens de week krijgen alle vrijwilligers een polo met een bepaalde kleur. Het bestuur is te herkennen aan de roze polo’s, leiding van Groep 1 hebben gele polo’s, leiding van Groep 2 hebben rode polo’s, leiding van Groep 3 hebben (donker) blauwe polo’s, leiding van Groep 4 hebben groene polo’s en de ondersteunende vrijwilligers hebben een lichtblauwe polo. Elke groep heeft z’n eigen aanspreekpunt, daar kan je terecht met vragen voor en tijdens de week.

Op donderdag wordt het huttendorp bewaakt door de nachtploeg. Zij zorgen ervoor dat er op de kinderen wordt gelet en dat de ouders/verzorgers worden gebeld als iemand tijdens de nacht naar huis wilt. We vertrouwen erop dat eventuele aanwijzingen van de nachtploeg worden opgevolgd door alle vrijwilligers.

VOG

Omdat de Speelweek werkt met kinderen kan het zijn dat er wordt gevraagd om een VOG-verklaring te overleggen. VOG staat voor Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is een document dat wordt afgegeven door het ministerie van Justitie en Veiligheid en betekent dat jouw gedrag uit het verleden geen belemmering vormt voor het werken met o.a. kwetsbare doelgroepen, waaronder kinderen. Mocht het bestuur een VOG nodig achten dan ontvang je hierover bericht van de vrijwilligerscoördinator. Het bestuur verzorgt dan de aanvraag die je alleen maar hoeft te bevestigen. Er zijn verder geen kosten aan verbonden.

Huisregels

Als vrijwilliger van de speelweek heb je een voorbeeldfunctie naar de kinderen, de ouders en naar andere vrijwilligers. Het is altijd hartstikke gezellig om met je vrienden een groep te leiden, maar de kinderen zijn het belangrijkst. Hier zijn een paar belangrijke regels:

  • Je bent elke dag op tijd bij het veld en vertrekt pas na de evaluatie;
  • Je volgt aanwijzingen van het bestuur en aanspreekpunten op;
  • Roken en het gebruik van mobiele telefoons mogen alleen bij het IJsclubgebouw, roken in de buurt van de kinderen is verboden;
  • Elke avond is er gelegenheid om te knutselen of gezellig bij te kletsen bij het kampvuurtje, maar er wordt wel verwacht dat je de volgende ochtend weer fris en fruitig op het veld staat;
  • Als je meedoet, doe je dat natuurlijk omdat je het leuk vindt! Het is belangrijk dat je de hele dag actief bezig bent met de kinderen, dus wees vrolijk, speel mee met de spellen, help goed mee met timmeren (maar laat ze vooral ook zelf timmeren!), etc.

Wanneer mag je meedoen?

Als je als kind mee hebt gedaan tijdens de speelweek, dan is de laatste keer dat je meedoet in groep 8. Je moet dan 1 jaar wachten totdat je mee kan doen als leiding, dus vanaf het tweede jaar middelbare school, kan je je opgeven als leiding van de speelweek! Als leiding help je bij het begeleiden van de spellen, help je met op- en afbouwen en help je bijvoorbeeld bij het opruimen van het veld. Naast de leiding hebben we natuurlijk ook vrijwilligers nodig voor de kantine, nachtwacht, etc.

Wil je ook een steentje bijdragen als vrijwilliger van de speelweek? Klik dan op de onderstaande knop!

Aanmelden Vrijwilligers 2018

Dit zijn onze geweldige vrijwilligers van Speelweek 2017:

Speelweek GroepLeiding 2017
Groep 1Denise van der Quast (aanspreekpunt), Agnita van Veldhuizen, Laura van Elteren, Sanne hoogendoorn, Lesley Reijn, Evelien Anker, Susan van Elteren, Tjebbe Cnossen, Jits Cnossen, Roxanne Boelen en Silvie Habben Jansen.
Groep 2Daan van Bemmel (aanspreekpunt), Johan Slob, Rosan van Bemmel, Maron Habben Jansen, Nelleke Slob, Diana Verburg, Renate Anker, Lise van Selm, Senne Habben Jansen, Imar Oussoren, Romy Wijnen, Bram Quak, Emma de Wit, Martijn van Bemmel, Enzo Hermsen, Joost Mourits en Hugo Beijeman.
Groep 3Tijmen Habben Jansen (aanspreekpunt), Marie-Thérèse Zwanenburg, Mart van der Kleij, Yaron Buteijn, Roel Smith, Stephan Burns, Vincent Verweij, Daan van der Lelij, Ruben Nederend, Michelle van der Neut, Miranda Verburg, Roeland Slob, Jos Schonewille, Daan van Selm en Werner van Rossum.
Groep 4Robert van den Berg (aanspreekpunt), Sylvia Kroone, Rick van Duijn, Wilma Snel, Carla van Hoof, Martine van Wageningen, Claudi van der Brugge, Dirk de Koning, Petra van der Neut, Truus van der Lelij en Connie van Bemmel.
TerreinmeestersJohan Slob, Frank Boer, William Mourits en Jouke Perdijk
Crea-teamPatricia, Lianne Verhagen-Verkerk, Lesley Reijn en Wilma Snel
WebsiteKoen Veelenturf